Πώς με βρίσκουν στο ίντερνετ; (1/2)

Όπως είπαμε προηγουμένως, το ίντερνετ είναι ένας μεγάλος πλανήτης με δισεκατομμύρια κτίρια και το καθένα έχει τουλάχιστον μια μοναδική διεύθυνση.
Έτσι και το δικό σας website έχει μία και πρέπει με κάποιο τρόπο να ανακοινώσετε σε όλους σας τους πελάτες σας τη διεύθυνση αυτή προκείμενου να μπορούν να σας επισκεφτούν.
Αυτός ο τρόπος όμως δεν είναι καθόλου αποτελεσματικός αν θέλετε επισκέπτες οι οποίοι δε γνωρίζουν τη διεύθυνση αλλά ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Μηχανές αναζήτησης
Μια λύση σε αυτό το πρόβλημα έρχονται να δώσουν οι μηχανές αναζήτησης (search engines) οι οποίες στην ουσία είναι ένας τεράστιος κατάλογος με διευθύνσεις websites και το περιεχόμενο τους. Υπάρχουν αρκετές μηχανές αναζήτησης όπως yahoo.com, bing.com, duckduckgo.com αλλά σίγουρα η πιο δημοφιλής είναι η google.com και για αυτό θα εστιάσουμε μόνο σε αυτή μιας και κατέχει το 93% των αναζητήσεων που γίνονται καθημερινά στο ίντερνετ.
Πως δουλεύει μια μηχανή αναζήτησης
Όπως είπαμε οι μηχανές αυτές είναι ένας τεράστιος κατάλογος από διευθύνσεις και περιεχόμενο. Όταν κάνετε μια αναζήτηση, η μηχανή ψάχνει στο περιεχόμενο του καταλόγου για σχετικές λέξεις με αυτές που αναζητείτε. Εφόσον βρει λοιπόν κάποια αποτελέσματα μας παρουσιάζει μια λίστα από σχετικές διευθύνσεις με μια συγκεκριμένη σειρά και η σειρά αυτή καθορίζεται από τη βαθμολόγησή του περιεχομένου. Το πως ακριβώς γίνεται αυτή η βαθμολόγηση δεν το γνωρίζει κανείς διότι γίνεται αυτόματα και με τη χρήση A.I. όμως σίγουρα γνωρίζουμε κάποιες παραμέτρους του, όπως το πόσο πρωτότυπο είναι το περιεχόμενο, ποσά links σε άλλες αξιόπιστες σελίδες υπάρχουν και πολλά άλλα.
Οργανικές επισκέψεις
Οι οργανικές επισκέψεις είναι αυτές οι οποίες οι επισκέπτες σας βρήκαν ψάχνοντας για κάτι σχετικό με την εταιρία και τα προϊόντα της στην google ή διαβάζοντας ένα σχετικό άρθρο σε κάποιο άλλο website ή ακόμα από κάποιο ποστ στο facebook ή στο instagram το οποίο μοιράστηκε κάποιος με τους φίλους του
Αυτού του είδους οι επισκέψεις αυξάνονται με το χρόνο αλλά σίγουρα απαιτούν πολύ από αυτόν για να πραγματοποιηθούν
Το πρώτο βήμα για να αρχίσετε να έχετε οργανικές επισκέψεις από την google είναι να σας συμπεριλάβει η google στον κατάλογο της και να σας εμφανίζει στα αποτελέσματα τα της όταν κάποιος χρήστης ψάχνει κάτι σχετικό. Αυτό είναι μια σχετικά απλή διαδικασία, για να σας εμφανίσει όμως στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων θα πρέπει να εργαστείτε αρκετά και για πολύ καιρό.
Το πρώτο θέμα με το οποίο πρέπει να ασχοληθείτε είναι η διαμόρφωση του περιεχομένου του website σας το οποίο θα πρέπει να συμβαδίζει με τα πρότυπα που θέτει η google. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης ή αλλιώς S.E.O. και θα προσφέρει στο website σας μία καλή αρχική βαθμολόγηση.
Το δεύτερο και εξίσου σημαντικό για τη βαθμολόγηση του website σας είναι η ταχύτητα του webserver που προείπαμε αλλά και το πόσους πολλούς πελάτες μπορεί να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα. Αυτό παίζει τεράστιο ρόλο στη βαθμολόγηση σας από την google και για αυτό χρειάζεται να νοικιάσετε έναν γρήγορο web server.
Έπειτα από αυτές τις διαδικασίες χρειάζεται αρκετό χρόνο (έως και μήνες) μέχρι η google να σας βαθμολογήσει καλύτερα, άρα και να σας εμφανίσει πιο κοντά στα πρώτα αποτελέσματα. Ο πιο άμεσος τρόπος για να αυξήσετε τη βαθμολογία σας είναι να ανανεώνετε συνεχώς το περιεχόμενο του website, όπως π.χ. να διατηρείτε ένα blog σε αυτό το οποίο θα ενημερώνεται τακτικά με άρθρα σχετικού ενδιαφέροντος, ακόμα και νέα της εταιρία σας. Φυσικά, το κάθε άρθρο συμβάλει στη συνολική βαθμολογία του website οπότε πάλι θα πρέπει να είναι συμμορφωμένο με τους κανόνες της google.
Social Media
Στα social media όπως facebook και instagram τα πράγματα είναι κάπως πιο απλά αλλά και πάλι το κοινό το οποίο λαμβάνει το μήνυμα είναι μικρο σε πλήθος και εξαρτάται από τους πόσους ακόλουθους έχει η σελίδα σας.
Στα μέσα αυτά μπορούμε να εντάξουμε τα blogs και τα ενημερωτικά websites τα οποία ασχολούνται με θέματα σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, όπως π.χ. μόδα, διακόσμηση σπιτιού, μαγειρική, κυνήγι και άλλα. Μπορείτε να προβληθείτε μέσω κάποιου άρθρου το οποίο θα παρουσιάζει κάποιο από τα προϊόντα σας και με απευθείας link στη σελίδα σας για να αγοράσει το προϊόν ο πελάτης.
Είναι αυτονόητο πως αν η εταιρία σας δεν είναι κάποια πολυεθνική με γνωστό όνομα το να περιμένετε να γράψει κάποιο news site ή blog για την εσάς είναι κάπως μάταιο. Θα ήταν πιο αποτελεσματικό αν ερχόσασταν σε μια συμφωνία με το εκάστοτε website, να πληρώσετε δηλαδή για να γράψουν ένα άρθρο για εσάς και κάποιο προϊόν σας.
Έτσι, ερχόμαστε στο επόμενο μας θέμα που είναι η πληρωμένη προβολή ή αλλιώς διαφήμιση.