Τι χρειάζομαι για να ξεκινήσω;

Για να αποκτήσεις παρουσία στον τεράστιο και αχανές χώρο του internet χρειάζεσαι μια ταυτότητα και ένα website.
Ταυτότητα
Ποιος είμαι και που στοχεύω;
Η ταυτότητα αποτελεί την αφετηρία προς την είσοδο σας στην ψηφιακή αγορά. και αποτελείται κυρίως από το λογότυπο καθώς και το όραμα και τα πιστεύω της εταιρίας.
Η ύπαρξη και η δήλωση του οράματος και των πιστεύω υποδηλώνει μια δυνατή και συμπαγής παρουσία στον επιχειρηματικό κόσμο του internet.
Τα χρώματα, οι γραμμές, η συμμετρία είναι μερικά από τα στοιχεία που συνυπάρχουν σε ένα λογότυπο. Αυτά τα στοιχεία είναι πάντα στοιχισμένα με το όραμα της εταιρείας σας και μαζί αποτελούν την πρώτη εντύπωση για αυτή.
WebSite
Ένα κτίριο στον πλανήτη internet
Το website είναι ο δικός σας προσωπικός χώρος στο internet τον οποίο μπορούμε να παρομοιάσουμε με ένα κτίριο το οποίο μας ανήκει.
Όπως κάθε κτίριο, έτσι και αυτό έχει μια διεύθυνση (π.χ. google.com, youtube.com, taverna-tou-mitsou.gr) οπότε ο καθένας που την ξέρει μπορεί να το επισκεφτεί
Σκεφτείτε την κάθε σελίδα του website σας ως έναν ξεχωριστό χώρο ή δωμάτιο μέσα στο κτήριο.
Η διακόσμηση των χώρων αλλά και του κτιρίου συνολικά είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την ταυτότητα και το όραμα της εταιρίας σας.
Όλοι αυτοί οι χώροι είναι δημόσιοι και ο καθένας μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτούς. Αυτοί οι χώροι στην ορολογία των υπολογιστών ονομάζονται front-end.
Υπάρχουν όμως και χώροι ιδιωτικοί στους οποίους έχει πρόσβαση μόνο όποιος έχει το κλειδί και στην αναλογία μας αυτό αποτελεί το διαχειριστικό εργαλείο του website σας (γνωστό και ως back-end) το οποίο σας επιτρέπει:
- να διαμορφώσετε όλο το περιεχόμενο του website (π.χ. να προσθέσετε σελίδες, νέα, να βάλετε έναν τόνο σε μια λέξη που ξεχάσατε)
- να διαμορφώσετε όλες τις παραμέτρους του site (π.χ. Τα χρώματα, τη γραμματοσειρά),
- να πάρετε οποιαδήποτε πληροφορία για αυτό (π.χ. Να δείτε τις παραγγελίες, τις κρατήσεις)
- να κάνετε ενέργειες (π.χ να ακυρώσετε μια παραγγελία ή να επιβεβαιώσετε μια κράτηση, με αποτέλεσμα να ενημερωθεί και ο πελάτης – λογικά με κάποιο email)
Είδη websites
Δεν είναι όλα τα κτίρια ίδια
Όπως και κάθε κτήριο έχει τη χρήση του, έτσι υπάρχουν διαφορετικά είδη websites. Από μια απλή μονοκατοικία μέχρι ένα πολυόροφο σούπερ μάρκετ.
Για παράδειγμα, το eshop είναι ο πλέον διαδεδομένος τρόπος για μια επιχείρηση να προωθήσει και να πουλήσει τα αγαθά που εμπορεύεται ή και τις υπηρεσίες που παρέχει. Από ένα και μόνο προϊόν μέχρι δεκάδες χιλιάδες προϊόντα.
Ένα άλλο είδος είναι η πλατφόρμα κρατήσεων, όπου οι πελάτες σας μπορούν κάνουν κρατήσεις σε δωμάτια, αυτοκίνητα, σκάφη κλπ ενώ ταυτόχρονα μπορείτε να διαχειριστείτε τις κρατήσεις και να έχετε πλήρη εικόνα για αυτές.
Μπορεί όμως να θέλετε μια απλή παρουσία, δηλαδή να πείτε λίγα λόγια για την εταιρία σας και πως μπορούν να επικοινωνήσουν οι πελάτες μαζί σας.
Η’ μπορεί να θέλετε να κλείνετε ραντεβού μέσω της σελίδας και να έχετε ένα σύστημα διαχείρισής τους
Η’ ακόμα να έχετε μια νέα, καταπληκτική ιδέα και να δημιουργήσετε κάτι που δεν υπάρχει!
Φιλοξενία
Οικόπεδα με θέα
Όπως κάθε κτίριο είναι χτισμένο πάνω σε κάποιο κομμάτι γης, δηλαδή το οικόπεδο, έτσι και εδώ το website μας βρίσκεται σε κάποιον web server ή όπως λέμε φιλοξενείται σε αυτόν.
Τα οικόπεδα είναι και πολύ ακριβά για αυτό και αρκετά σπάνια ιδιόκτητα, οπότε το συνηθέστερο σενάριο είναι η ενοικίαση τους.
Για να αντιληφθείτε το μέγεθος, ιδιόκτητους web servers έχουν μόνο εταιρίες όπως facebook, google, youtube και amazon
Το κόστος όμως της ενοικίασης κυμαίνεται από μερικά μέχρι και χιλιάδες ευρώ τον μήνα και έτσι καθιστά την επιλογή του μια όχι πολύ εύκολη διαδικασία.
Γιατί όμως να θέλω ένα ακριβό οικόπεδο;
Ένα ακριβό οικόπεδο μπορεί να μας προσφέρει περισσότερα οφέλη από ένα φθηνό. Μπορεί η θέα να μην έχει σημασία, αλλά σίγουρα μετράει το μέγεθός του.
Για να μπορέσετε να χτίσετε ένα μεγάλο κτήριο θα χρειαστείτε σίγουρα και μεγάλο οικόπεδο. Για να μπορείτε να δεχτείτε περισσότερους επισκέπτες θα πρέπει να έχετε και μεγάλο πάρκινγκ.
Εκτός όμως από το μέγεθος του υπάρχει και ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό το οποίο δεν μπορεί να μεταφραστεί στην αναλογία μας και αυτό είναι η ταχύτητα που μπορεί ο web server να εξυπηρετήσει τον κάθε επισκέπτη. Όσο πιο γρήγορος είναι ο web server τόσο πιο ακριβός. Και θυμηθείτε, στους ανθρώπους δεν αρέσει να περιμένουν.